Kto musí podať návrh na vyhlásenie konkurzu

Návrh na vyhlásenie konkurzu spoločnosti musí štatutárny orgán podať v prípade, ak je spoločnosť v predĺžení. To znamená, že spoločnosť má viac ako jedného veriteľa a hodnota jej záväzkov presahuje hodnotu jej majetku

Aké Vám hrozia sankcie ak nepodáte návrh na vyhlásenie konkurzu včas

  • Trestnoprávna zodpovednoť štatutára - základná tresná sadzba za tento trestný čin je v rozsahu 6 mesiacov až 5 rokov 
  • Zmluvná pokuta vo výške 12 500 Eur pre každého zo štatutárov, ktorú musíte uhradiť ako fyzická osoba  
  • Zápis do registra diskvalifikácií na 3 roky - nemôžete byť štatutárom ani členom dozornej rady 3 roky 
  • Zodpovednosť za škodu spôsobenú veriteľom 

Sankcie za nečinnosť štatutára sú naozaj "likvidačné", buďte teda prosím aktívny a podajte návrh na vyhláseni konkuzu včas.

Malý konkurz môže byť riešením - nižšie poplatky, sankcie a náročnosť a rýchlejší priebeh

Svetlom na konci tunela a nádejou pre podnikateľov v úpadku je zákon 421/2020 Z.z., ktorý je účinný od 1.1.2021 a prináša novú úpravu tzv "malého konkurzu", ktorý je zjednodušenou formou štandardného konkurzného konania - "veľkého konkurzu".

Výhody malého konkurzu oproti klasickému konkurznému konaniu:

  • Preddavok na úhradu nákladov malého konkurzu sú vo výške 500 Eur, pričom pri veľkom konkurze je táto suma vo výške 1500 Eur. 
  • Zmluvná pokuta pre každého zo štatutárov pri klasickom veľkom konkurze je 12 500 Eur. Pri malom konkurze sudca uloží štatutárovi pokutu v rozmedzí 1000 - 10 000 Eur
  • V režime malého konkurzu je podľa nášho názoru riziko naplnenia skutkovej podstaty trestného činu omnoho nižšie, nakoľko by porušovalo zásadu - nie dva krát v tej istej veci. 
  • Až prax ukáže - no je oprávnený predpoklad, že priebeh malého konkurzu bude výrazne rýchlejší
  • Nižšia cena právnych služieb - ak ich využijete. Cena za poradenstvo a zabezpečenie vyhlásenia malého konkurzu je len 497 Eur pričom veľký konkurz začína na sume 627 Eur

Samozrejme na to, aby ste mohli "ísť mechanizmom" zjednodušeného malého konkurzu musíte spĺňať určité podmienky, ktoré sme si detailne popísali v článku Malý a veľký konkurz - rozdiely medzi nimi.

Musíte podať návrh na konkurz a máte otázky?

Radi ich zodpovieme na tel. čísle 0238 102 974 alebo prostredníctvom emailu: info@maronekpartners.sk

Prečo využiť pri podaní návrhu na začatie konkurzného konania naše služby

  • Na poskytovanie právnych služieb máme oprávnenie - nič neriskujete - ako advokátska kancelária máme samozrejme na poskytovanie právnych služieb licenciu. Neriskujete tak prípadné opletačky s políciou", ktoré hrozia klientom "subjektov z internetu, ktoré na poskytovanie právnych služieb za odmenu nemajú oprávnenie.
  • Máme skúsenosti a prax vo vecí podávania návrhov na začatie konkurzného konania
  • Osobné stretnutia a konzultácie v príjemnom prostredí - sídlime v Bratislave Ružinove, kde vás radi privítame v našich priestoroch.
  • Konzultácie a pomoc aj na diaľku - aj keď preferujeme osobné stretnutia vieme poskytnúť väčšinu služieb aj na diaľku s využitím moderných technológií. 
  • Nič neriskujete - sme poistení na 1 500 000€ - ako advokátska kancelária sme samozrejme poistení na škody spôsobené pri výkone povolania. Od roku 2010 sme však túto poistku ešte nemuseli využiť, čo tiež dokazuje precíznosť a kvalitu nami odvedenej práce.

Využite služby odborníkov:

Problematike zániku obchodných spoločností sa venujeme na najvyššej profesionálnej a odbornej úrovni od roku 2011. Dôkazom je nespočetné množstvo zverejnených článkov na našom blogu, v Hospodárskych novinách ale aj iných médiach. Zároveň hlavný partner našej advokátskej kancelárie JUDr. Ján Marônek  získal ako málokto na Slovensku titul doktora práv z problematiky zrušenia a zániku obchodných spoločností. Využiť naše služby pri ukočení podnikania vašej firmy je správne rozhodnutie. 

Ako prebieha vyhlásenie konkurzu s využitím našich služieb

  1. Prejavíte záujem o naše služby - kontaktný formulár alebo telefonicky na tel. čísle:  0238 102 974
  2. Konzultácia - zodpovieme všetky vaše otázky spojené s konkurzom
  3. Začiatok spolupráce + úhrada faktúry 
  4. Odovzdáte nám podklady - prepošlete resp. odovzdáte nám údaje potrebné k príprave dokumentov 
  5. Podpis dokumentov - po obdržaní podkladov zabezpečíme prípravu dokumenty, ktoré podpíšete buď v sídle našej firmy pred notárom alebo na základe inštrukcií v mieste vášho bydliska. 
  6. Podáme návrh na začatie konkurzného konania.
  7. Zastupujeme Vás v konkurznom konaní na základe plnej moci.
< >

Čo o nás hovoria naši klienti

všetky referencie


všetky referencie

Vybrané referencie

VŠETKY REFERENCIE

Marônek&Partners v médiách

  • Finweb
  • Plus 7 dní
  • TA3
  • Hospodárske noviny
  • Trend
  • RTVS
VŠETKY PUBLIKÁCIE

Mám záujem o službu Konkurz spoločnosti

Odoslanie kontaktného formulára nie je objednávkou ale prejavením seriózneho záujmu o využitie našich služieb. Obratom Vás budeme kontaktovať a dohodneme sa na ďalšom postupe. Údaje, ktoré zadáte do tohto formulára spracúvame iba za účelom vybavenia Vašej konkrétnej požiadavky. Bližie informáci o spracovaní osobných údajov nájdete tu.