V prechodných ustanoveniach k novele Obchodného zákonníka č. 390/2019 Z. z. sa zaviedli pre podnikateľov povinnosti potvrdenia a zapísania údajov v obchodnom registri, pri nesplnení ktorých hrozí výmaz spoločnosti z obchodného registra. Jednou z nich je povinnosť potvrdenia údajov v organizačnej zložke. 

Ide o jednu z prísnejších povinností v rámci novely, nakoľko v prípade jej nesplnenia registrový súd zapísanú organizačnú zložku vymaže z obchodného registra. Lehota na splnenie tejto povinnosti je do 30.09.2021.

Podľa zákona o obchodnom registri, fyzické osoby, ktoré konajú v mene slovenských alebo zahraničných spoločností, o ktorých organizačnú zložku podniku ide, alebo v mene zahraničnej spoločnosti, o ktorej podnik ide, sú povinné do 30.09.2021 podať do príslušného obchodného registra návrh na potvrdenie zapísaných údajov v obchodnom registri, alebo navrhnúť zmenu zapísaných údajov v obchodnom registri.

Návrh podáte už len elektronicky a len pomocou kvalifikovaného elektronického podpisu

Na podanie návrhu sa vyžaduje kvalifikovaný elektronický podpis, listinné podanie nie je možné. Potvrdenie je povinné vykonať iba prostredníctvom určeného návrhového formuláru. Ide teda o tri typy návrhov: 

Návrh na potvrdenie zapísaných údajov v obchodnom registri o:

  1. podniku zahraničnej právnickej osoby
  2. organizačnej zložke podniku zahraničnej právnickej osoby
  3. organizačnej zložke podniku slovenskej právnickej osoby

Ak sa medzitým údaje, ktoré sa majú potvrdzovať zmenili, je možné uvedenú povinnosť splniť návrhom na zápis zmeny.

Ak podľa zákona uvedený návrh nepodáte, pri nesplnení tejto povinnosti do 30.09.2021 hrozí výmaz z obchodného registra. 

Potvrdenie údajov v organizačnej zložke prostredníctvom advokáta

Kontaktujte nás na tel. čísle 0238 102 974 alebo prostredníctvom emailu: info@maronekpartners.sk a túto povinnosť za 97€ zabezpečíme za vás. 

Prečo využiť služby našej Advokátskej kancelárie

  • Máme oprávnenie na poskytovanie právnych služieb - nič neriskujete - ako advokátska kancelária máme samozrejme na poskytovanie právnych služieb licenciu. Neriskujete tak prípadné opletačky s políciou, ktoré hrozia klientom "subjektov z internetu", ktoré na poskytovanie právnych služieb za odmenu nemajú oprávnenie.
  • Máme skúsenosti a prax v zápisoch zmien do obchodného registra 
  • Osobné stretnutia a konzultácie v príjemnom prostredí - sídlime v Bratislave Ružinove, kde vás radi privítame v našich priestoroch.
  • Konzultácie a pomoc aj na diaľku - aj keď preferujeme osobné stretnutia vieme poskytnúť väčšinu služieb aj na diaľku s využitím moderných technológií. 
  • Nič neriskujete - sme poistení na 1 500 000€ - ako advokátska kancelária sme samozrejme poistení na škody spôsobené pri výkone povolania. Od roku 2010 sme však túto poistku ešte nemuseli využiť, čo tiež dokazuje precíznosť a kvalitu nami odvedenej práce.
  • Vzdelávame začínajúcich podnikateľov a zdieľame naše vedomosti - Pravidelne sa vyjadrujeme pre rôzne média - Hospodárske noviny, RTVS, TREND, TA3, Zisk Manažment, ktoré isto uznáte oslovujú len expertov v danej oblasti.  Zároveň sme pre vás pripravili sériu ebookov s hodnotnými radami pre začínajúcich podnikateľov.

Ako prebieha spolupráca s nami

  1. Po konzultácií, akceptácií cenovej ponuky a obdržaní podkladov pripravíme všetky potrebné dokumenty 
  2. Dokumenty podpíšete v sídle našej advokátskej kancelárie, kde zabezpečíme aj prítomnosť notára. Prípadne dokumenty podpíšete na „diaľku“ – ak Vám to bude viac vyhovovať. Po odovzdaní do našich rúk sa už nič nestaráte.
  3. Zabezpečíme zápis zosúladenia údajov do Obchodného registra 
  4. Odovzdáme Vám všetky dokumenty - osobne alebo poštou.
  5. V prípade Vášho záujmu Vám vieme pomôcť aj s inými právnymi službami. 
< >

Čo o nás hovoria naši klienti

všetky referencie


všetky referencie

Vybrané referencie

VŠETKY REFERENCIE

Marônek&Partners v médiách

  • Finweb
  • Plus 7 dní
  • TA3
  • Hospodárske noviny
  • Trend
  • RTVS
VŠETKY PUBLIKÁCIE

Mám záujem o zosúladenie potvrdenie údajov v organizačnej zložke za 97€

Odoslanie kontaktného formulára nie je objednávkou ale prejavením seriózneho záujmu o využitie našich služieb. Obratom Vás budeme kontaktovať a dohodneme sa na ďalšom postupe. Údaje, ktoré zadáte do tohto formulára spracúvame iba za účelom vybavenia Vašej konkrétnej požiadavky. Bližie informáci o spracovaní osobných údajov nájdete tu.